torstai 16. toukokuuta 2013

3 taiteilijaa

Meitä on kolme taiteilijaa työtilani ympärillä: Kuvataiteilijat Jonna Finnilä sekä Jaakko Heikkinen ja minä, vapaarunoilija. Meillä on siis yhteinen työtila Limingan työväentalolla. Jonnalla ja Jaakolla on siellä yhteinen huone puoleksi  ja mulla on kirjoituspöytä keittiön puolella.

Olen saanut siellä ollessani työstettyä kolmannen kirjani valmiiksi (Nisperon kirjakahvilat) sekä kolmannen runokuvanäyttelyni (kuvat: Arimo Eklund).  Ja minulla on edelleen keskeneräisiä teoksia muistitikkuni täynnä. On esim. neljäs kirja, jota olen työstänyt kauan. Siihen pitäisi nyt päästä uudestaan kiinni. On sille aika ja paikka. Enää pitäisi alkaa töihin sen kanssa. Ja on neljäs valokuvanäyttelykin kamerassa ( kuvat: Juho Raunio) ja on tekstit kirjoitettu Ranskassa karttavihon ympärille. Sitäkin voisi alkaa työstämään. Ajattelin, jos niistä olisi joulukuussa 2013 ensimmmäinen versio valmis , molemmista, niin se olisi tarpeeksi ja riittäisi.

Meillä on perjantaina juhlat työtilassamme. Sellaiset taiteilija -nyyttäribileet. Pitäisi siis mennä työhuonelle ja siivota siellä huomista varten ja kaupasta hakea tarvittavat jutut. Ja istun kotonani tässä koneella ja kirjoitan blogia. Illala ajattelin vielä ehtiä Tähtitorni kahvilaan, siellä on Timo Salomäen taidenäyttelyn Avajaiset  klo 17-19 yhdessä toisen näyttteilleasettajan Tuula Jurvelinin kanssa. Olisi hyvä siis jo joutua tästä koneelta pois, jos mieli ehtiä avajaisiin.

Perjantaina näen myös uudet kirjailijakuvani. Sain Ranskassa olessani jo viestin puhelimeeni, jossa luki että ainakin 15 kuvaa onnistui todella hyvin. Ihmettelin sitä, olihan se kuvauspäivä se päivä kun olin ruvenut itkeskelemään, ennen kuvien ottamista. Mutta huomenna näen nekin sitten. Otan siis koneen mukaan huomisiin juhliin ja kuvaajani tulevat huomenna sinne ja siirretään kuvat koneelleni. Ja olen vienyt myös Erityinen- runokuvanäyttelyn työtilan seinälle, Siellä se on, viiden taulun näyttely. Syyskuussa se lähtee Ouluun, niin jos se on vielä minun hallussani.

Väsyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti