keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Auto ja minä

Ei saatu autoa kuntoon, ei ollut vika sittenkään kytkinvaijerissa. Ostetiin uusi ja laitetiin paikoilleen, ei auttanut. Nyt loppui rahat tuon auton suhteen.Se jääköön tuonne katokseen. Seisontaan. Kohta tulee aikaisempien korjauksien laskukin. Hieman vit...aa, mutta aika äkkiä tulee sellainen olo, että ainakin se loppuu nyt tähän. Ei yhtään laskua eikä yhtään remonttia enää tuon auton kanssa. Ja katotaan sitten joskus mitä sen kanssa tekee. Vai hakeeko sen joku pois.Mutta uskon jo, etten tällä hetkellä itse pysty sen suhteen tekemään, en mitään. Ja järki sanoo ettei se ole kuin auto. Ja ei se ole kuin rahaa, sitä tulee ja menee kaikkialla ja jatkuvasti.Ja näitäkin laskuja varten mie olen sitten miesystäväni kanssa säästänyt rahaa. Että ei kait tässä mitään hätää oikeasti ole (vielä, että lopeta nyt tähän sen auton kanssa värkkääminen).

Ei muuta kuin töihin kirjoittamaan kokoelma loppuun ja elämään siihen malliin miten asiat ovat. Ilman autoa ja säästeliäämmin.

Se harmittaa kun en tajua autoista mitään, en tiedä niistä mitään. Aina se harmittaa jos tietää että jollakin asialla joku muu voi hallita minua ihan niin paljon kuin tahtoo, ku mie en osaa sen suhteen, en hevonpaskaakaan.Mutta pitää sitä ajoissa osata lopettaa leikkiminen, jos ei osaa oikeasti eikä tiedä oikeasti mitä tehä, tai kuka voisi tehä ja mitä maksaa jne.. Se siis tästä autosuhteestani, tällä hetkellä.

Onpas helpottavaa kun sen asian suhteen nyt luovutti, ainakin sitä tietää että sen kanssa rahanmeno  loppui nyt tähän. Hassua, miten olo voi helpottua näin vahvasti. Enemmän mua harmittaa tämä poikani suhteen, hän olisi tarvinnut autokyytejä enemmän kuin minä. Mutta ei se nyt auta mikään tämän suhteen. En meinaa enää ostaa, en yhtään autoa. Ne syövät ja vievät mun säästöni näköjään. Paitsi, jos joku suuri rahasumma joskus osuu mun kohdalle, niin sitten on eri asia. Muuten en.

Naurattaa. olla nyt jääräpää auton suhteen. Olla nyt näin vihainen autolle. Mutta helpottavaa ja naurattaa.

Mutta, joo auto voitti minut. Olen nöyränä ja maksan vain kiltisti laskut. Enkä enää edes vihaisena, koska olen jo lopettanut leikkimisen sekä tosissani olemisen tämän suhteen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti