maanantai 9. joulukuuta 2013

Nyt olisi aika siirtyä hetkeksi menneisyyteen

Olen ollut nyt kuukauden kirjoittamatta Johanna tarinaani tai runoja tai oikeastaan mitään. Ja olen ollut kolme viikkoa siitä sairaslomalla. Olin kaksi viikkoa tosi kipeä ja siinä välissä selkäni leikattiin myös. Nyt alan olemaan jo siinä kunnossa, että voin aloittaa kirjoittamisenkin taas.

Johanna tarina on muuttunut tämän neljän viikon aikana päässäni valtavasti. Nyt vain pitäisi aloittaa käytännössä taas sen kirjoittaminen. Kun pitää taukoa kirjoittamisessa niinkin kauan aikaa kuin kuukauden, aloittaminen on taas niin hiton hankalaa, työlästä, minulle siis. Mutta tänään olen luvannut itselleni, että tänään aloitan kirjoittamisen taas.

Kirjoittamisen aloittaminen tällä hetkellä on yhtä epämielyttävää kuin väsyneenä sotkusen talon siivouksen aloittaminen.

Minulla on valtavasti asioita ja tietoa Johannan tarinaan, mutta saada se paperille niin kuin se on päässä, se tuntuu jotenkin mahdottomalle. Eli olen nyt taas joutunut antamaan itselleni luvan, että kirjoitan ensin ihan rauhassa paskan ulos ja sen jälkeen sitten kirjoitan päivittäin ainakin yhden dialogin Johanna tarinaan. Katson myöhemmin, että mihin väliin ne kuuluvat sitten itse tarinassa. Ja nyt olisi aika kirjoittaa myös Johannan menneisyys. Aloitin sen tarinan keskeltä tarinaa, tästä hetkestä, joka tulee olemaan myös myöhemmin Johannan menneisyyttä.

Aloitetaanpa sitten taas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti