perjantai 21. kesäkuuta 2013

3 tärkeää asiaa tänään

Heräsin aamuviideltä ja oli kylmä. Olin kuumeessa. Ennen kuin heräsin, näin painajaista ja painajaisen takia mietin tänään, että mikä on tärkeintä tässä hetkessä ja oikeasti tärkeintä, niin että se näkyy olemisessani. Olen ollut nyt yhteensä 21 vuorokautta äitini seurassa. Ensin tultiin tänne äitini luokse, oltiin viikko ja lähdettiin meille Liminkaan. Otettiin äitini mukaan, oltiin siellä viikko ja sitten tultiin takas tänne Liakkaan. Ollaan tyhjennetty äitin talo ja ollaan täytetty takaisinkin. Taloon on siis tehty remonttia. Äitini tuli kipeäksi, me jäätiin sitten vielä tänne Liakkaan ja vein poikani linja-autolle ja hän meni Liminkaan.

1. Tärkeintä tässä asiassa siis kaksi asiaa: äitini ja minun oma mieleni. Tiesin, etten pysty olemaan Limingassa enkä missään, jos äitini on täällä kuumeessa. Ja hoidin/hoidan äitiäni niin kuin sen osaan tehdä. Vaikka ensin epäilin etten osaisi. Ja nyt olen muuten itse kuumeessa, mutta äitini ei ole enää ja se on hyvä asia se.

Ja kuten tiedätte, luen ja teen tällä hetkella tuota Taikavoima-tehtäväkirjaa. Ja sitä kautta olen huomannut, että kiitollisuus on tärkeää.

2. Ja tänään käytännössä kiitän asioista, mitä saan ja mitä minulla on. Teen sen jo luonnostaan ja heti kun herään ja kun menen illalla nukkumaan huomaan enemmän ja paremmin asioita, joista olen kiitollinen. Kiitän mielessäni ihmisiä, jotka ovat lähelläni ja kaukanakin, ovat nyt läsnä tai joskus olivat sitä. Ja olen huomannut, että olen ihmisenä siedettävämpi ja jaksan itsekin ihmisiä todella hyvin. Ja itseäni paremmin kuin ikinä. Ettei ole enää ongelmaa. Olen onnellisempi. Eli tässä tapauksessako siis tärkeää itselleni on minun onnellisuuteni? Vaiko kiitollisuus?


3. Olen tietokoneella paljon. Kirjoitan tai olen facebookissa muuten vain. Mutta tietokone on mulle näköjään tärkeä, siellä on ihmisiä jotka auttavat minua tällä hetkellä tärkeässä asiassani ja siitä asiasta ei ehtinyt tulla mulle ongelmaa, koska sain heti apua esim. facebookin ja sähköpostin kautta. Monta murhetta jäi murehtimatta. Ja näen sukulaisteni ja aikuisten lasteni kuvat ja voin lukea facebookista tai sähköpostista heidän tekemisiään.

Siinäpä ne tärkeät asiat,  jotka näkyvät selvästi tänään olemisessani.

Hyvää juhannusta ihmiset rakkaat ja kiitos kun olette täällä kanssani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti