tiistai 16. huhtikuuta 2013

Nuoruudesta tähän hetkeen

Olen mummi ja olen lapin reissulla. Ja nyt Rovaniemellä ystäväni Susannan luona.  Minua vastassa Susannan lisäksi olivat kuusi ja yhdeksän vuotiaat tytöt sekä Nelli koira. Heillä on kaunis ja ihana koti. Ja takassa lämmittää tuli.

Pakkasin vauvani vaunuihin. Ja lähdin kävelemään yläasteen parkkipaikalle. 
16 vuotias Susanna on parkkipaikalla minua vastassa, hänellä on loppunut koulupäivä.
Olimme sopineet, että tänään menen heille vauvani kanssa,
vauvani on niin nuori, että vielä nimetön. 
Ja ystävästäni tulee vauvani kummitäti. 

Minua jännittää kamalasti nousta linja-autoon vauvan kanssa.
Miten se onnistuu, etten kompastu.
Pelottavaa olla täällä yläasteen nurkilla,
pitää olla kunnolla ja iisisti, olenhan jo äiti.


- Aattele solet  jo äiti.
- Niin ja sitte ko molen 40  niin minun lapsi on iso ja sulla on sitten pieniä lapsia.
- Niin ja sun lapsi hoitaa mun lapsia
- Aattele  

Eikä me tiedetty silloin puhua mummina olemisesta mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti