torstai 31. tammikuuta 2013

Avajaiset

Voi että mie olen onnellinen siitä mun työhuoneesta- uudesta tilastani olla. Kävin siellä tänään viemässä yhdet verhot. Sinne ei tule vielä vesi, ja se on kunnolla lämminkin vasta helmikuussa eli huomisesta. Mutta kaikki aikaisemmat talot ja kodit mistä olen tullut tähän uuteen asuntoon missä nyt asun, siinä on ne kaikki aikaisemmat, tässä uudessa vanhassa työtilassani. Se on ihan minua. Menneisyyttä ja tätä hetkeä. Se kirjoituspöytäni siellä, se on ihan samanvärinen mitä mun uudessa kodissani keittiönkaapit ovat.Siinä on selvästi menneisyys, tämä hetki ja tuleva. Ihan niinkuin kaiken sen voisi nähdä ja näyttää.  Sekoilenko mie taas. Ei haittaa vaikka sekoilisinkin, olo on niin tyytyväinen ja rauhallinen- iloinen.

Huomenna lähden viemään Mistä voimani teokset Kemiin Pohjolan Sanomien näyttelytilaan. Jännittävää. Joka seinällä on yksi taulu missä minun tekstini ja yksi Marianne Lukkarisen maalaus. Ja tyhjää tilaa molemmilla puolin ja paljon. Neljä seinää ja joka seinällä keskellä yksi runotaulu ja yksi maalattu taulu.

Ja se tyhjä tila siinä ympärillä, se on todella merkittävä tila. Se tekee näkyvämmäksi kaikki neljä teosta sekä tyhjä tila on myös jokaisen oma tila. Näyttelyssä on siis neljä teosta ( runotaulu  ja maalaus on yhteensä yksi teos ).

On mielenkiintoista tulla näin näkyväksi ja Kemissä. Siellä ne ovat kehystettyinä sitten kaikki mun tärkeimmät voimakohtani maalauksien kera.

Tänään vein myös kaksi teosta Limingan kirjastolle. ArsLimingan toimikunta ripustaa ne huomenna kirjaston seinille.

Olen luvannut mennä lausumaan ArsLimingan yhteisnäyttelyn avajaisiin runoja. Avajaiset ovat 6.2.2013 klo. 18. 00.



Eikä ole hajukaan mitä runoja siellä lausuisin. Ajattelin ensin että lausunko siellä noi Kemin taulujen tekstit, mutta sitten mietin, että mehän tuodaan vielä Mariannen kanssa tuo näyttely Limingan kirjastollekin, että ne lausutaan sitten siellä.


Täytyy miettiä Koijusaaressa tiistaihin mennessä, että mitä tekstejä tai runoja siellä avajaisissa sitten lukisi. Jos lukisi pätkiä tulevasta teoksesta. Ei lukisi tarinana vaan sieltä täältä yksittäisiä runoja. Siitä mikä julkaistaan kesäkuussa 2013. Pitää miettiä ja kysyä kustantajalta että sopiikohan sellainen. Joo, miehän ratkaisin tuon tässä samalla, kirjoittaessa tätä.

1 kommentti: